خدمات مبتنی بر محتوا، جزئیات و هزینه‌ها

به دلیل اظهار بی‌اطلاعی کردن عده‌ای از هموطنان عزیز از جزئیات خدمات مبتنی بر محتوا در شبکه‌های اجتماعی، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه کرده تا ابهامات کاربران تلفن همراه به حداقل برسد.

vas

بر اساس این اطلاعیه، خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می تواند فعال شود. اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کرده و درصورت تائید مشترک، آن را فعال می کند. سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند. مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال‌ سازی و یا غیر فعال‌ سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.

گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نبوده و بعلت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می کنند هیچ سرویس را فعال نکرده اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس هایی همچون “اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)”، “اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)”، “استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)”، “پیگیری مرسولات پستی” و “خدمات شهرداری و سازمان ثبت” هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی اطلاع هستند.

لازم به ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامک های تبلیغاتی گونه ای از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن بصورت کاملاً رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمان ها، موسسات، شرکت ها و … می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.

همراه اولی ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه “همراه من” مراجعه کرده، با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند و یا با ما در تماس باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *