سرویس انتقال شارژ همراه اول

معرفی سرویس انتقال شارژ همراه اول

مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند. برای این منظور از دو روش کد های میان بر (USSD) و تلفن گویای ۴۴۴ (IVR) می توان استفاده نمود.

روش کد های میان بر (USSD)

نحوه انتقال اعتبار :

در این روش با ارسال کد های میان بر با فرمت ذیل می توان اعتبار مورد نظر را انتقال داد:

# (********۹۸۹۱)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار* رمز انتقال *۱۳۲*

  • رمز انتقال :

برای دریافت این رمز، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۸۹۱۰ ارسال تا رمز انتقال که عددی ۸ رقمی می باشداز طریق پیامک برای شما ارسال گردد.

در صورت نیاز مشترکین می توانند کد رمز خود را از طریق تلفن گویای ۴۴۴ (IVR) تغییر دهند.

مشترکین تلفن همراه در صورت فراموش نمودن رمز خود، می توانند رمز خود را ازطریق ارسال پیام کوتاه به شماره ۸۹۱۰  مجددا دریافت نمایند.

مشترک می تواند در هر بار انتقال اعتبار، مبالغی بین ۱۰۰۰۰ ریال تا ۱۰۰۰۰۰ ریال (۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان) را به شماره دیگری انتقال دهد.

مشترک می بایست پس از انتقال اعتبار حداقل ۵۰۰۰ ریال اعتبار باقیمانده داشته باشد برای مثال جهت انتقال ۱۰۰۰۰ ریال مشترک می بایست حداقل ۱۵۰۰۰ ریال اعتبار داشته باشد.

کارمزد این سرویس ۴۰۰ ریال برای هر بار انتقال می باشد.

به ازاء هر ۵۰۰۰ ریال اعتبار انتقال یافته، ۱۵ روز از زمان اعتبار مشترک انتقال دهنده (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار (B) اضافه می گردد. برای مثال در صورت انتقال مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال مدت زمان ۳۰ روز از زمان اعتبار مشترک انتقال دهنده (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار (B) اضافه می گردد

قبل از شماره مشترک دریافت کننده اعتبار (B) حتما می بایست عدد ۹۸ با فرمت ذیل اضافه گردد:

۹۸۹۱xxxxxxxx

برای مثال:

شماره تلفن ۹۱۹۱۲۳۴۵۶۷ باید با فرمت ۹۸۹۱۹۱۲۳۴۵۶۷ وارد گردد.

پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده (َA)و دریافت کننده اعتبار (B)پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال ، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می گردد.

نکات قابل توجه:

·        در صورتی که مشترک انتقال دهنده (َA) در وضعیت خط صفر (Idle) ، قطع ، معلق (Suspend)، غیرفعال (Disable) ، لیست سیاه (BlackList) و یا سلب امتیاز(Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.

·        در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال (و به تبع آن زمان اعتبار مورد انتقال ) با شرایط تعیین شده مطابقت نداشته باشد انتقال انجام نمی گردد.

·        در صورتی که با انجام انتقال اعتبار، وضعیت مشترک انتقال دهنده به دلیل کاهش اعتبار زمانی معلق (Suspend)یا غیرفعال (Disable) گردد ، ابتدا به مشترک اطلاع رسانی گردیده و در صورت تایید وی انتقال انجام می گردد.

·        پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه ، پیامی به وی ارسال می گردد تا در صورت تایید آن توسط مشترک انتقال انجام گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت معلق (Suspend)باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار قبلی وی اضافه گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مبلغ در وضعیت یکطرفه  باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه گردیده و زمان انتقال یافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک  (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال (Disable) باشد ، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه می گردد.

·        در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) در وضعیت خط صفر (Idle) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان دریافت اعتبار وجود ندارد.

·        در صورتی که سیم کارت مشترک دریافت کننده اعتبار (B) قطع باشد انتقال انجام می گردد لیکن مشترک (B)  امکان دریافت پیام را ندارد.

·    در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) خاموش باشد انتقال انجام می گردد و پس از روشن نمودن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود باشد پیام به وی تحویل می گردد.

·        هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک روز حداکثر ۵ باراعتبار خود را انتقال دهند.

·         حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک روز ۱۰۰۰۰۰ ریال (۱۰ هزار تومان) می باشد.

·        هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک ماه حداکثر ۳۰ باراعتبار خود را انتقال دهند.

·        حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه ۵۰۰۰۰۰ ریال (۵۰ هزار تومان) می باشد.

تعاریف:

وضعیت خط استفاده نشده (Idle) : تلفن های همراه اعتباری با اولین تماس یا ارسال SMSفعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراه استفاده نشده (Idle) شناخته می شوند۰

معلق (Suspend): تلفن های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.

غیرفعال (Disable) : در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی ۲ ماه) تلفن های همراه اعتباری غیر فعال (Disable) خواهند گردید.

سلب امتیاز(Pool) : در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر فعال و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی ۱۲ماه) تلفن های همراه اعتباری سلب امتیاز(Pool) خواهند گردید.

لیست سیاه (BlackList) : در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، ۵ بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.

قطع: در صورتی که خط مشترک در سیستم خدمات مشترکین قطع باشد.

توجه : مشترک گرامی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه و رمز عبور ۸ رقمی خود نهایت دقت را به عمل آورید.

جدول انتقال اعتبار :

مدت زمانی که از مشترک A کسر و به مشترک B اضافه می گردد (روز)
مبلغ قابل انتقال (ریال)
تا
از
۳۰
۱۰,۰۰۰
۴۵
۱۵,۰۰۰
۱۰,۰۰۱
۶۰
۲۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۱
۷۵
۲۵,۰۰۰
۲۰,۰۰۱
۹۰
۳۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۱
۱۰۵
۳۵,۰۰۰
۳۰,۰۰۱
۱۲۰
۴۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۱
۱۳۵
۴۵,۰۰۰
۴۰,۰۰۱
۱۵۰
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۱
۱۶۵
۵۵,۰۰۰
۵۰,۰۰۱
۱۸۰
۶۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۱
۱۹۵
۶۵,۰۰۰
۶۰,۰۰۱
۲۱۰
۷۰,۰۰۰
۶۵,۰۰۱
۲۲۵
۷۵,۰۰۰
۷۰,۰۰۱
۲۴۰
۸۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۱
۲۵۵
۸۵,۰۰۰
۸۰,۰۰۱
۲۷۰
۹۰,۰۰۰
۸۵,۰۰۱
۲۸۵
۹۵,۰۰۰
۹۰,۰۰۱
۳۰۰
۱۰۰,۰۰۰
۹۵,۰۰۱

منبع:  همراه اول

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *