بایگانی دسته: اخبار همراه اول

۵۰% کاهش تعرفه اینترنت همراه اول

همراه اول تعرفه ترافیک داخلی سایت های پرمراجعه ایرانی را نیم بها کرد.

50

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای اجرای سیاست ها و اهداف شبکه ملی اطلاعات و با هدف رونق محتوای فاخر ایرانی و توسعه کسب و کارهای بومی، همراه اول تعرفه اینترنت همراه مشترکین خود در سایت های پر مراجعه داخلی را به میزان ۵۰ درصد کاهش داد.

گفتنی است این کاهش تعرفه که شامل کاهش ۵۰ درصدی «تعرفه آزاد» اینترنت همراه مشترکین در ۲۱۰ سایت پرمراجعه ایرانی (بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) می شود، از روز ۲۹ فروردین ۹۶ اجرایی شده است.

مشترکین همراه اول جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و مشاهده اسامی و IP سایت ها می توانند به پرتال همراه اول مراجعه کنند

تانوما چیست؟ زندگی با سرعت نور

سرویس جدید اینترنت فیبرنوری مخابرات

tanoma

تحول سریع و رو به رشد سرویس های ارتباطی موجب گرایش شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی پایه به استفاده از تکنولوژی جدید و پرسرعت برای رفع نیازهای مشترکان خود شده است . بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت های فراوان از جمله محدودیت فاصله و هزینه بالای اجرایی و نگهداری، دیگر گزینه مناسبی برای روند رو به رشد به نظر نمی رسد. در نتیجه رویکرد جدید شرکت های مخابراتی در دنیا استفاده از فیبرنوری تا چند متری سرویس گیرنده است. در این نوشته به شرح مختصر سرویس های قابل ارائه، کاربرد ها و مزایای آن خواهیم پرداخت.

هدف اصلی ارائه انواع خدمات ارتباطی اعم از صوت، داده و تصویر بر یک بستر واحد است به نحوی که بتواند تمام نیازهای مشتری را با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت مرتفع کند.

FTTH/B پیشرفته ترین ساختار برای ایجاد شبکه های ارتباطی نسل آینده است طوری که تا پایان سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ میلیون خانه در سراسر دنیا از مزایای آن بهره مند شده اند. تعداد مشترکان پهن باند در جهان در سال ۲۰۱۶ در مجموع به ۸۸۴ میلیون نفر رسیده است. گسترش شبکه فیبرنوری تا داخل خانه های مشترکین ممکن است در مرحله اول گرانتر از ادامه استفاده از بستر شبکه مسی موجود به نظر برسد. با این حال قابلیت اطمینان بالا ، هزینه های پایین تر، صرف هزینه کمتر برای انرژی مصرفی شبکه و مهم تر از همه قابلیت ارائه پهنای باند نامحدود موجب شده تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی به دنبال ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات نوین فیبرنوری باشند.
پهنای باند بالا و متقارن (سرعت یکسان آپلود و دانلود اطلاعات) فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات و کاربردهای جدید ایجاد کرده است. این سرویس ها می توانند کیفیت زندگی را به نحو چشمگیری ارتقاء داده و سود بیشتری نصیب شرکت های مخابراتی در راستای گسترش خدمات پایه کنند. سرعت تبادل داده در بستر فیبرنوری می تواند نامحدود باشد و همین باعث شده بهترین انتخاب برای رفع نیاز‌های دهه های آینده باشد.
فیبرنوری برخلاف کابل‌های معمولی در حال استفاده که از جنس مس هستند، در برابر پوسیدگی مقاوم است و توانایی انتقال داده تا۶۰ کیلومتر و حتی بیشتر را بدون افت کیفیت داراست. همچنین کابل‌های فیبر نوری خاصیت جذب و یا ارسال نویز را ندارند و به آسانی میتوان جندین کابل فیبر نوری را در کنار هم و بدون هیچ مشکلی قرار داد.
برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

وای‌فای اول در عراق

wifi-iraq

همانطور که در گذشته در مورد وای‌فای اول همراه اول توضیحی اجمالی داده بودیم، امروز به توضیح در مورد وای‌فای همراه در کشور عراق می‌پردازیم و در مورد ویژگی‌ها و نقاط تحت پوشش صحبت می‌کنیم.

از این پس کاربران ایرانی در اماکن زیارتی کشور عراق در شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و مسیر پیاده روی مراسم اربعین حسینی به سادگی از اینترنت پرسرعت وای‌فای اول استفاده کنند. به گونه‌ای که به راحتی دسترسی آسان به اینترنت پر سرعت داشته و می‌توانند از خدمات در بستر اینترنت کمال استفاده را داشته باشند.

ویژگی‌های وای‌فای اول عراق:

*تجربه اینترنت با سرعت و کیفیت بسیار بالا در اماکن زیارتی
*ایجاد امکان برقراری تماس بر بستر اینترنت
*عدم نیاز به خرید مجزای بسته اینترنت
*حفظ باتری تلفن همراه به علت کم مصرف بودن وای فای در مقایسه با دیتا

نقاط تحت پوشش وای‌فای اول در کشور عراق:

در حال حاضر تعداد بسیاری از اماکن زیارتی در شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و همچنین مسیر پیاده روی اربعین حسینی این خدمت را به زائرین ارائه می دهند. لیست کامل نقاط تحت پوشش وای فای اول در عراق به شرح زیر می‌باشد:

درکربلای معلی، بین الحرمین
در نجف اشرف، اطراف حرم امیرالمومنین (ع)، صحن حضرت زهرا (س)، میدان ثوره العشرین و مقبره شهید حکیم
تجربه اینترنت با سرعت و کیفیت بسیار بالا در اماکن زیارتی
شهر کاظمین، مسیرهای منتهی به حرم
در مسیر نجف تا کربلا به فواصل هر یک کیلومتر یک کیوسک وای فای اول قرار دارد.
بسیاری از موکب های مسیر نیز این خدمت را ارائه می دهند
مرز مهران، شلمچه و چذابه

چگونگی مدیریت مصرف اینترنت:
برای مشترکانی که از وای‌فای اول استفاده می‌کنند مصرف در قالب حساب نوترینو آنها انجام خواهد شد. اگر بسته نوترینو دارند مصرف در قالب همان بسته انجام خواهد شد و در غیر این صورت مصرف به مانند مصرف عادی اینترنت محاسبه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

خدمات مبتنی بر محتوا، جزئیات و هزینه‌ها

به دلیل اظهار بی‌اطلاعی کردن عده‌ای از هموطنان عزیز از جزئیات خدمات مبتنی بر محتوا در شبکه‌های اجتماعی، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه کرده تا ابهامات کاربران تلفن همراه به حداقل برسد.

vas

بر اساس این اطلاعیه، خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می تواند فعال شود. اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کرده و درصورت تائید مشترک، آن را فعال می کند. سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند. مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال‌ سازی و یا غیر فعال‌ سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.

گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نبوده و بعلت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می کنند هیچ سرویس را فعال نکرده اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس هایی همچون “اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)”، “اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)”، “استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)”، “پیگیری مرسولات پستی” و “خدمات شهرداری و سازمان ثبت” هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی اطلاع هستند.

لازم به ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامک های تبلیغاتی گونه ای از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن بصورت کاملاً رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمان ها، موسسات، شرکت ها و … می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.

همراه اولی ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه “همراه من” مراجعه کرده، با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند و یا با ما در تماس باشند.

پیامگیر صوتی همراه اول (VMS)

چگونگی فعالسازی، تعرفه‌ و ویژگی‌ها

%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%da%af%db%8c%d8%b1-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c

پیامگیر صوتی همراه اول به شما کاربران عزیز همراه اول این امکان را میدهد تا در صورت عدم پاسخ به تماس، پیغام صوتی خود را برای مشترک مورد نظر ضبط کرده تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل کند. برای این کار ابتدا نیاز به فعالسازی این سرویس است.

کاربران همراه اول به دو روش میتوانند سرویس پیامگیر صوتی همراه اول را فعال کنند:

۱٫ شماره‌گیری #۲۴۱*۱۰*
۲٫ ارسال ۲۴۱ به شماره ۱۰

به این ترتیب تماس های بدون پاسختان به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ شما را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می کند. شما می‏توانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوید.

ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول
· کاربران همراه اول میتوانند پیامگیر صوتی خود را در حالت خاموش یا عدم پاسخگویی به تماس قرار دهند که به این ترتیب درصورت عدم پاسخگویی، تماس های دریافتی شما به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می یابند.

  • پس از اینکه کاربری برایتان پیام گذاشت، پیامکی از سرشماره۰۹۹۱۲ارسال شده و شما را از وجود پیام صوتی جدید مطلع می‌سازد.
  • درصورتیکه کاربری پس از اتصال به پیامگیر صوتی پیغامی نگذارد، پیامکی از سرشماره ۱۰۰۸۲ برایتان ارسال شده و شما را از وجود یک تماس بی پاسخ مطلع می‌سازد.
  • شما می توانید از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های خود را مدیریت نمایید.
  • درصورتیکه به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، می توانید با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام های صوتی خود را دریافت کنید.

همچنین، کاربران همراه اول میتوانند برای صندوق پیام‌های صوتی خود کلمه عبور تعیین کنند.

تعرفه
فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی همراه اول هزینه‌ای برای کاربران نخواهد داشت و مشترکان عزیز میتوانند بصورت رایگان این سرویس را برای خود فعال کنند. لازم به ذکر است، دریافت پیام صوتی هزینه ای نداشته ولی شنیدن پیام با هزینه ای معادل هزینه تماس درون شبکه ای خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر به سایت همراه اول مراجعه کرده و یا با ما در تماس باشید.

برگزاری دومین کنفرانس بین المللی سیستم‌های نوین مخابرات بی‌سیم (۵G)

این کنفرانس توسط دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت همراه اول برگزار می‌شود.

5g

 

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران خبر داد، این کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از مدیران بخش دولتی، خصوصی، اساتید دانشگاه و متخصصان و کارشناسان ایرانی و بین المللی این حوزه، از روز دوشنبه ۱۶ اسفند آغاز شده و تا ۱۹ اسفندماه، روز پنج‌شنبه ادامه دارد.

تمرکز این رویداد روی نسل پنجم ارتباطات همراه (فناوری ۵G) بوده و می‌کوشد با دعوت از محققان دانشگاهی و متخصصان این حوزه که در این زمینه فعال هستند، زمینه آشنایی جامعه‌ صنعتی و دانشگاهی کشور را با این فناوری فراهم کند. این امر به پیوند میان صنعت و دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد و می‌تواند ایران را به جمع کشورهای درگیر در توسعه‌ این فناوری اضافه کند.

محورهای اصلی این همایش به شرح زیر خواهند بود:
۱٫ برنامه‌ ریزی ‌پذیری انتها به انتها در شبکه‌های نسل پنجم
۲٫ نقش نسل پنجم در صنایع سنتی انقلابی
۳٫ شبکه‌ های ذخیره ‌ای؛ فرصت ‌ها و چالش‌ ها
۴٫ کنترل سیستم‌ ها و شبکه ‌های پیچیده در نسل پنجم

همچنین، همزمان با این کنفرانس، کارگاه ‌های آموزشی با حضور اساتید بین المللی برگزار می شود. کارشناسان و متخصصان این حوزه دستاوردهای علمی خود را ارائه کرده و در پایان کنفرانس نتایج داوری مقالات در این مراسم اعلام می‌شود. علاوه بر این، شرکت ها با برپایی غرفه هایی، آخرین دستاوردهای علمی خود را به نمایش می‌گذارند.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

تعرفه رومینگ همراه اول در ۶۴ اپراتور مهم جهان کاهش یافت

روابط عمومی همراه اول اعلام کرد: در آستانه سال جدید و به مناسبت نوروز، تعرفه رومینگ بین الملل مکالمه، پیامک و اینترنت همراه مشترکین همراه اول در ۴۶ کشور مهم کاهش یافت.

%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۶، از دهم اسفند ماه، تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه اول در ۶۴ اپراتور مهم جهان و ۴۶ کشور کاهش یافت. بر اساس این گزارش، در کمپین نوروز ۱۳۹۶ رومینگ همراه اول که در ادامه طرح های تخفیفی رومینگ بین الملل این اپراتور ارائه شده است، مکالمات دریافتی، مکالمات داخلی و مکالمه با ایران و همچنین ارسال پیامک شامل تخفیف شده است. همچنین سرویس رومینگ اینترنت همراه نسل ۴، در شش کشور اتریش، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، کره جنوبی و هنگ کنگ راه اندازی شده است.
همراه اول خبر تخفیفات ویژه رومینگ در کشورهایی از جمله آلمان، اسپانیا، فرانسه، سوئیس، هلند، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، مجارستان، چک، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، عراق، کویت، هندوستان، بلاروس، کرواسی، صربستان، مقدونیه، یونان، عربستان، امارات، عمان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، سوئد و کانادا را با عقد قرارداد با این کشور‌ها اعلام کرد.
با این حساب، تعداد کشورهای طرف قرارداد رومینگ اعتباری اپراتور همراه اول به ۵۶ کشور و تعداد کشورهای طرف قرارداد دیتای رومینگ به ۵۰ کشور افزایش یافت.
همراه اولی ها می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تعرفه ای رومینگ بین الملل، به پرتال این اپراتور مراجعه کرده و یا نام کشور مورد نظر را به شماره ۸۰۷۰ پیامک کنند.
برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

سیم‌کارت نسل چهارم همراه اول (USIM)؛ ویژگی‌ها و فعالسازی

usim

 

بعد از راه اندازی شبکه نسل چهار همراه اول (۴G) در اوایل سال ۹۴، کاربران این اپراتور قادر به استفاده از اینترنت همراه نوترینو (LTE) شده و از سرعت بالای آن که بسته به فاصله کاربر از آنتن های همرا اول تا ۴ برابر بیشتر از (۳G) می‌باشد، بهره مند می‌شوند.

استفاده از این سرویس پر سرعت به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوهایی با کیفیت HD و بازیهای آنلاین را به راحتی بر روی تلفن همراه خود اجرا کنند. همچنین استفاده چند کاربر بدون کاهش کیفیت از دیگر ویژگی های این سرویس است.

حال برای بهره مندی از این سرویس اینترنتی پر سرعت چه باید کرد؟

*تلفن همراه شما قابلیت استفاده از شبکه ۴G را داشته باشد
*یکی از بسته های آلفا+ را خریداری نمایید

*در محدوده پوشش شبکه ۴G قرار بگیرید

*شبکه LTE را در تنظیمات گوشی خود فعال کنید
*و سیم‌کارت نسل چهارم (USIM) را تهیه و جایگزین سیم کارت قبلی خود کنید، چگونه؟

برای دریافت سیم‌کارت های نسل ۴ (یوسیم) می توان به سه روش اقدام کرد:

۱٫ فروشگاه های زنجیره ای همراه اول
۲٫ مراکز تلفن ثابت
۳٫ دفاتر خدمات ارتباطی (دفاتر بخش خصوصی)

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

وای‌فایی اول و نقاط تحت پوشش آن

وای‌فای اول، اینترنتی با سرعت بسیار بالا است که برای اتصال به آن تنها کافیست همراه اولی باشید.
مشترکین همراه اول می‌توانند در اماکن عمومی به سادگی از اینترنت وای‌فای اول با سرعت ویژه آن استفاده کنند و تجربه ای از یک اتصال پر هیجان را داشته باشند.

aaaaaaaaaaaaaaa
حال مزایای وای‌فای اول چیست؟

  • تجربه اینترنت با سرعت و کیفیت بسیار بالا در اماکن عمومی و زیارتی
  • استفاده رایگان از اینترنت درقالب بسته های پر مخاطب نوترینو
  • اتصال آسان به اینترنت وای فای در عتبات عالیات عراق و کاهش هزینه های رومینگ مکالمه و دیتا
  • مدیریت متمرکز مصرف در قالب بسته های نوترینو
  • حفظ باتری تلفن همراه به علت کم مصرف بودن وای فای در مقایسه با دیتا

کجا می توانم از وای فای اول استفاده کنم؟
هرجایی که نشان  را مشاهده کردید می توانید از اینترنت پر سرعت وای فای اول استفاده کنید. در حال حاضر تعداد بسیاری از نقاط در داخل کشور و همچنین عتبات عالیات عراق این خدمت را به همراه اولی ها ارائه می دهند. مکان هایی مانند فرودگاه ها، اماکن زیارتی، مراکز فرهنگی ، مراکز تجاری و نقاط متعدد پرتردد دیگر که هر روز به تعداد آن ها نیز افزوده می شود. هم‌اکنون در شهرهایی از کشورمان مانند تهران، مشهد، قم و هم‌چنین در کشور عراق در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین مشترکان همراه اول می‌توانند به راحتی به وای‌فای اول متصل شده و از اینترنت پرسرعت وای‌فای اول استفاده نمایند. برای اطلاعات بیشتر به سایت همراه اول مراجعه کرده و یا با ما در ارتباط باشید.

ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران از اپراتورها

شاید این روزها از افراد مختلف و اطرافیان خود نارضایتی‌هایی نسبت به سرویس‌های اپراتورهای مختلف شنیده‌اید و شاید خود شما نیز از افرادی هستید که از سرویس‌های فناوری اطلاعات اپراتور خود رضایت کافی ندارید. نارضایتی کاربران اپراتور‌ها در زمینه‌های مختلف می‌تواند خودنمایی کند. برای مثال عده‌ای از نحوه پرداخت سرویس‌های خود ناراضی اند و عده‌ای دیگر از سرعت سرویس‌های فناوری اطلاعات اپراتور خود رضایت کافی ندارند. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا مرجع یا سازمانی قانونی برای این نارضایتی‌ها وضع کرده؟ و آیا محلی یا سامانه‌ای برای اندازه‌گیری میزان رضایت کاربران از سرویس‌های اپراتورهای خود وجود دارد؟

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات در سایت این سازمان بوجود آمده است. حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری هدف از راه‌اندازی این سامانه را نظارت مطلوب‌تر بر کیفیت سرویس‌دهی اپراتورها عنوان کرده و گفته: در این سامانه اپراتورها براساس شاخصهای کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. نحوه کار این سرویس به اینگونه است که، به صورت تصادفی به ۴۰۰ هزار مشترک سرویس‌های فناوری اطلاعات کد چهار رقمی از سوی این سرویس ارسال می‌شود و مشترکان این سرویس‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قسمت “خدمات الکترونیک” و بعد “بخش ارزیابی میزان رضایت‌مندی کاربران” و ورود کد ۴ رقمی ارسال شده، نظر خود در مورد سرویس در حال استفاده را اعلام کنند.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

لازم به ذکر است، نتایج این نظرسنجی‌ها پس از پایان دوره ارزیابی به اطلاع عموم خواهد رسید. با ایجاد این سامانه مشترکان به راحتی می‌توانند شکایات خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کنند و اپراتور مربوطه و همچنین کاربران آن را از وجود نقص یا کمبودی مطلع کنند. برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنید و یا با ما در ارتباط باشید.